torsdag 14 augusti 2008

Shorty

Vissa människor har fotografiskt minne, andra kommer ihåg siffror som om de vore tatuerade på hornhinnan deras och vissa har begåvats med den trevliga egenheten att komma ihåg vad folk heter. Men inte jag.

Av någon outgrundlig anledning har jag istället begåvats med ett kusligt bra minne för reklamfilmer. Ska inte gå in på det nu (det är inte speciellt upphetsande om jag ska vara ärlig), men det finns en reklam jag har saknat ända sen barndomen. Ni vet den där IKEA-reklamen med den lille killen som äter jättemycket mat och så gärna vill bli stor som sin basketidol. Youtube bidrar inte med någon lösning, däremot hittade jag faktiskt klippet på en fransk (tror jag?) sida! Den går tyvärr inte att lägga upp direkt på bloggen men HÄR är den för den som vill se.

Här är en annan reklamsnutt som också är himla fin tycker jag. Fast kanske lite morbid om det är begravningsbyrån Fonus som står bakom reklamen...

Inga kommentarer:

.