torsdag 15 oktober 2009

Cyklande Ålidhemsstudent erkänner; "Umeå har påverkat mig"

Käkade lunch med en kompis idag och fick höra senaste skvallret från ett av de gamla fiiina universiteten. Bland annat så är tydligen biblioteket en catwalk och varje dag är en fashion show. Shit. Oavsett hur spännande det låter med gamla bibliotek och gröna bibliotekslampor tror jag inte att jag skulle våga visa mig där. Jag hade nog förresten inte ens kommit in, vakten hade stoppat mig. "Tyvärr, du står inte på listan." Eller nåt.

Tror det är Umeå som har förstört mig. Politiskt medvetna, alternativa, avslappnade, vegan-Umeå.

Idag, till exempel, var jag påväg till klätterväggen och hade just bytt om inne på en närliggande toalett (har tappat bort mitt enda hänglås och vägrar köpa ett nytt för jag vet att jag har det nånstans). De vanliga skorna var nerpackade och eftersom klätterskor är fruktansvärt obekväma så hade jag bara på mig raggsockar under den korta vägen till klätterväggen. Plötsligt slår det mig att jag borde värma upp innan så jag vänder om och går in på gymmet istället. Kör lite trappmaskin. Strechar lite. Sätter mig i roddmaskinen för att värma upp skuldrorna. Och då upptäcker jag...

...att jag för tillfället tränar på Europas största träningsanläggning iklädd raggsockar.

Ja, pappa. Förvandlingen till Umebohem är nu total.

Inga kommentarer:

.