tisdag 27 oktober 2009

Kedjereaktion eller Dagen i ett nötskal

Ska efter en hel dags väldigt ineffektivt tentapluggande äntligen slå upp böckerna på riktigt. För att rensa skrivbordet ska jag flytta på lagboken och ställa den i bokhyllan. Lyfter upp boken på bokhyllans översta hylla. Bokhyllan har tydligen gått sönder i senaste flytten och hyllan svajar till och en bok ramlar åt vänster och träffar en ram. Ramen välter och skickar ner en snäcka på golvet. Jag böjer mig ner för att plocka upp snäckan och välter strykbrädet med röven. Kläderna som låg på tork på strykbrädet, blöta av en hel flaska linsvätska som läckt ut under flygresan igår, åkte ner på golvet och med dem en halv kopp lapsang souchoung. Alltsammans, inklusive teet, landar på gardinen som numera inte bara är solblekt och för lång (och därmed väldigt dammig längst ner) utan även fläckig med en doft av tjära.

2 kommentarer:

Amanda- sa...

Haha, jag kan se det hela framför mig. Vilken syn;).

Kram

Cecilia sa...

Förlåt att jag skrattar åt din olycka, men HA HA HA HA! =D

.