torsdag 29 oktober 2009

Hemtentor är ett djävulens påfund

Jag har gjort samma uppgivna ångeströrelse (skjuter fram armbågarna på skrivbordet samtidigt som händerna gnuggar ögonen och drar igenom håret) så många gånger nu att jag kommer på mig själv med att göra den och blir ännu mer uppgiven. Håret ser nu helt sjukt ut och linserna håller på att ploppa ut p.g.a. överdriven massage.

Och om man ska lita på facebookuppdateringarna är juristprogrammets sjunde termin påväg att ta kollektivt självmord vilken sekund som helst.

Så... det är ingen som råkar ha stenkoll på konstruktionen av individen som rättssubjekt genom tiderna? Eller hur den moderna rättspositivismen ser på konkurrerande rättsregler? Ingen? Nähä.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Ha ha! Jag googlade på "konkurrerande rättsregler" och fick ynka två (2) resultat - bägge gick till den här bloggen! Du är internets uttömmande informationskälla angående rättsreglers konkurrens. Nu får du faktiskt bidra med lite substantiell kunskap - det här håller inte...

Lenin - med hemtentaångest...

Den sista bloggaren sa...

Haha! Undrar hur många fler som hamnade här i ett ögonblick av desperat googlande? Stackarna. Vad besvikna dom måste ha blivit.

Ida sa...

Trots din beskrivning av tentaångesten som jag så väl minns så SAKNAR jag studentlivet och jag saknar Umeå. Fast jag är fullt medveten om att man nu efter examen har en aningens romantiserad bild av hur det var och bara vill minnas plugget som en fantastisk tid!:)men du kommer att sakna det,kanske känns som en föga tröst just nu dock..;)

.