söndag 18 oktober 2009

Kultursöndag

Helgen har ju som bekant gått i kulturens tecken (eller jag har åtminstone kollat väldigt mycket film) och som avslutning var det dags att besöka skulpturparken på Umedalen. Petter, Cissi, Ellen och jag cyklade således iväg längst älven och kom fortare än kvickt ut på landet. Jag var helt betagen - det såg precis ut som månaden Oktober såg ut i almanackan vi hade i lågstadiet! Som Oktober tydligen skulle se ut med leriga vägar och gula löv! (Totalt verklighetsfrämmande med andra ord.)

Ca 200 meter utanför stan.
Vid första anblicken av skulpturparken blev vi lite osäkra på huruvida det vi såg på något slags konstverk eller om det bara var kvarglömda betongblock från något byggnadsprojekt. Facit: Ett konstverk.


Cissi ser väldigt lättad ut efter att ha klämt ur sig... nähä, det var visst ett konstverk det också. Inte alls en stor bajskorv om det nu var nån som trodde det.

En alternativ och väldigt fin vägskylt. Kan visserligen vara ett konstverk i sig men jag vill hellre tro att det är kärleken och lugnet som råder på Vägverket (eller vart det nu är skyltarna tillverkas).

Efter onaturligt mycket friskluft och cyklande orkade jag inget annat än att ligga på sängen och slumra i en timme. Nu har jag tre alternativ framför mig:

  1. Skriva klart "metod och material"-PM:et som ska vara inlämnat imorgon.
  2. Uppfylla mina plikter enligt köksveckan i korridoren dvs. dammsuga och skura köket, vardagsrummet och korridoren.
  3. Ligga kvar i sängen och kolla Gudfadern III.

Egentligen är det mer två måsten + en djup önskan mer än tre alternativ. Den som gissar vad som är vad vinner en köksvecka i valfri korridor på Ålidhem.

Inga kommentarer:

.