lördag 17 oktober 2009

Nörden erkänner: "Jag sitter hellre här..."

Jag måste erkänna att jag luras ibland. Som idag, till exempel, var jag tvungen att dra en vit lögn i form av en ledsen min för att inte avslöja min inre nörd.
- Ska du ut ikväll? frågar korridorsgrannen.
- Nej, jag måste plugga... svarar jag och ser precis så uppgiven ut som det förväntas av en student i sina bästa år på lördag kväll.

I själva verket är jag inte alls ledsen. Ikväll finns det i min värld inget bättre än att sitta hemma och grotta ner mig i problematiken med hur rättsintyg utfärdas.

Planerna ikväll är sådeles att läsa skitspännande... (håll i dig nu)... propositioner om rättsintyg! Och som om inte det vore nog ska jag lägga mig på sängen med datorn på magen och tjocksockar på fötterna och kolla Gudfadern II! När jag sedan blir trött ska jag slå av datorn, blunda och sova! Någon kall nattpromenad eller dyr taxifärd är inte nödvändig för jag är redan på plats hemma i sängen. Och för att riktigt lyxa till det ska jag vakna imorgon - helt obakis!

Så nu undrar jag bara: Blir ni avundsjuka eller blir ni avundsjuka?

Inga kommentarer:

.