fredag 16 oktober 2009

Mitt liv enligt Radiohead

Regler: Använd enbart låttitlar av EN artist för att svara stiligt på dessa frågor. Upprepa inte en låttitel. Ok, vanligtvis brukar jag inte orka nappa på sånt här men den här var faktiskt kul. (Och i ärlighetens namn "nappade" jag ju faktiskt inte på den utan snodde den på eget bevåg från Jockes Facebook... ) Hur som helst, här är mitt liv enligt Radiohead.



Är du man eller kvinna?: Yes I am
Beskriv dig själv: I am Citizen Insane
Hur du känner dig: Bulletproof... I wish I was
Beskriv stället där du bor: Fake Plastic Trees
Platsen du skulle resa till om du kunde åka var du ville: Sail to the moon
Hur du helst transporterar dig: Killer Cars
Dina bästa vänner är: Fitter Happier
Du och dina bästa vänner är: Climbing up the Walls
Hur är vädret?: No surprises
Favorit-tid på dagen: Go to Sleep
Om ditt liv var en TV-serie, vad skulle den heta?: How I made my millions
Hur är livet enligt dig?: Like spinning plates
Beskriv ditt nuvarande förhållande: True love waits
Din rädsla: How can you be sure
Dina bästa råd: Stop whispering och Prove Yourself
Hur du skulle vilja dö: High and Dry
Din själs nuvarande tillstånd: In limbo
Ditt motto: Everything in its right place

Bonusfråga: Vilket är mitt livs coolaste ögonblick? Jo, när jag och grabben var påväg in på ett museum i Oxford för några år sedan. Just när jag ska öppna porten kommer en man och en pojke ut och jag är på vippen att säga "thanks" åt mannen för att han höll upp dörren åt mig - när han istället helt sonika släpper dörren på mig. Jag blir skitsur och vänder mig om för att säga något otrevligt (på svenska i och för sig, men ändå) när jag ser grabbens ansiktsuttryck. Helt starstruck. Tydligen var den otrevlige mannen ingen mindre än Thom Yorke.

Än så länge är han den mest kända personen jag "träffat". (Eller rättare sagt som har träffat mig... med en dörr.) Och jag kände inte ens igen honom. Suck.

Inga kommentarer:

.