söndag 27 maj 2007

Försenad koffeinkick

För en liten stund sen godnattpussade jag pojkvännen och var påväg att själv lägga mig, men nånstans mellan toan och sängen insåg jag att jag att jag inte alls är trött. Tvärtom så är jag skitpigg. Jaha. Vad gör man nu då?

Det var kanske inte det smartaste att dricka tre koppar kaffe och ta två koffeintabletter i eftermiddags. Och det värsta är att min kropp har blivit immun. Eller, nja, kanske inte helt immun (uppenbarligen) men det där sköna fokuserande kafferuset jag förut fick strax efter påtåren har försvunnit.

Det är rätt kul hur puckad man blir efter ett tag när man pluggar. Efter sju timmar arbetsrätt med ett steady-state-intag av koffein så skrattar man åt nästan vad som helst. Pluggsessionen slutade förövrigt med att jag skrattade så jag grät medan Sko-Autisten och Fejset dansade pekfingerdansen högst upp i tornet.

Note to self: måste börja ransonera kaffet.

Inga kommentarer:

.