onsdag 30 maj 2007

Tentasenilitet

Stämningen på min MSN-lista har förändrats de senaste dagarna. Från att ha varit fokuserad och nästan hetsig har den övergått till att vara uppgiven och iskallt beslutsam. Hälften av klasskompisarna vill bli avlivade och resten kämpar på in i det sista.

Själv pendlar jag lite fram och tillbaka. Just nu ligger jag nånstans mellan uppgivenhet och beslutsamhet. "Har jag inte fattat det efter fyra månader spelar en extra dag ingen roll" liksom.

Jag känner mig inte stressad. Men idag hittade jag frukost stående på bänken som ingen annan än jag kan ha plockat fram även om jag inte hade något minne av det. Och i förrgår hittade jag tandkrämstuben i kylskåpet. Symptom på stress? Innan förra tentan var jag likadan. Syster bad mig köpa en biskvi och choklad och jag kom tillbaks med kaffe och mazarin helt minneslös av att hon hade beställt nåt annat.

Det ska bli grymt skönt att på fredag kväll gå och lägga sig med ett tomt huvud. Och att förhoppningsvis vakna upp på lördag och vara sig själv igen.

1 kommentar:

Laila sa...

Jag hoppas verkligen att allt går bra på din tenta! Det är sån skön känsla när allt är över sen. *håller tummarna*

.