onsdag 16 maj 2007

På högvarv

Nuförtiden är min hjärna aktiv och på topp hela tiden, dygnet runt, jämt. Det är väldigt praktiskt på dagarna när 20 veckors juridik ska pressas in i långtidsminnet. Det är dock inte riktig lika kul fyra på morgonen när jag ligger klarvaken i sängen och funderar på tillämpligheten av 8 kap. 42 § aktiebolagslagen (ABL).

Som tur var (för min nattsömns skull) så lyckades jag och K idag förstå tillämpligheten av just den paragrafen, vilket jag lyckligt meddelade en något skeptisk pojkvän lite senare när han ringde för att höra vart jag höll hus. Han lät iofs glad för vår skull, men jag kunde höra hur han himlade med ögonen.

Jag ber om ursäkt för att jag är så extremt insnöad just nu och för att alla blogginlägg börjar handla om juridik. Jag inser faktiskt att resten av världen kanske inte tycker att det är lika upphetsande som jag gör men det är svårt att släppa taget bara för att man kommer hem.

Nu: varva ner
Sen: låta bli att drömma om LAS

Inga kommentarer:

.