torsdag 3 maj 2007

Städtips

Min hemmafruighet håller fortfarande i sig och idag har jag städat badkaret och jag måste säga att jag älskar kaustiksoda. Antagligen fräter det sönder jordens sjöar och förgiftar barnen i Afrika, men vilken effekt den har på äckliga avlopp! Helt fantastiskt.

I början på min nyfunna städiver passade jag även på att googla på "städtips" för att få lite inspiration och då hittade jag det sämsta städtipset ever:

I mitt städskåp hänger en glad clown. Den gör mig pigg och glad både före och efter.

En glad clown? Om ni bara visste hur många spydiga sarkasmer som virvlar i mitt huvud just nu. En glad clown!?

2 kommentarer:

Laila sa...

Å inte 17 skulle jag bli något gladare av att ha en sån stirrade på mig i ett städskåp! Vad är det för ett nöt som skrivit det...? *skakar på huvudet*

Eirene sa...

Hihihi...läste detta i går och skrattar ännu :)

.