onsdag 25 juli 2007

Dagen såhär långt.

05:15 Slår av mobilens väckningssignal.
05:19 Sätter i linserna. Linserna fastnar på första försöket och sitter skönt utan att skava.
05:25 Frukost: kräm + smörgås. Är förvånansvärt pigg. En kaffe på jobbet så funkar jag nog.
05:37 Sminkar mig. Blir riktigt bra, känner mig nöjd.
05:39 Otvättat hår faller oväntat snyggt, blir glad, frisyren är fixad.
05:43 Blicken glider över schemat påväg till klockan...
05:44 ...upptäcker att jag är ledig idag.
05:50 Lägger mig sminkad och parfymerad bland trassliga lakan brevid sovande sambo och hund. Stirrar i taket.
10:43 Vaknar för andra gången idag, den här gången med smink under ögonen. Är trött som ett as.

2 kommentarer:

Anonym sa...

A-ha ha ha! Vad fan har du för jobb där du måste vara sminkad och parfymerad? Och guuuud vad jobbig att ha slösat bort sin perfekta sminkning på sömn!

Den sista bloggaren sa...

Kära anonym: Jag jobbar som smink- och parfymförsäljare. Eller så är jag bara drottning av i-landsproblem. Vem vet? Och spelar det nån roll?

.