tisdag 29 april 2008

En tisdag som vilken som helst

Då var huvudförhandlingen i civilrätt avklarad. Egentligen inte alls nån stor grej men jag blir alltid lite nervös för sånt där. Andra terminen skulle vår grupp vara domstol och eftersom alla andra störtvägrade fick jag vara ordförande. Jag fick blackout. Basgruppen fick under den lilla stunden vi fick till att överlägga förklara för mig vad allt hade handlat om för jag hade varit så upptagen av titta i mitt manus och inte säga fel att inget annat hade gått in. Efteråt sa alla att jag hade varit så himla lugn och bra men jag mindes ingenting. Det gick lite bättre idag, jag kom iallafall ihåg vad som sades, vilket alltid underlättar.

Men helt seriöst, det är skillnad att ha seminarium i ett vanligt klassrum och att sitta här och dessutom bli inspelad på band:
Annars har det väl inte hänt så mycket idag. Det var 20 grader varmt enligt Vattenfalls termometer nere på stan och strålande sol hela eftermiddagen. Jag och Syster Yster rullade ner på stan och köpte klänningar och skor. Åt middag på Subway. Hade det trevligt.

Nu: byta svettmarinerade plåster mot nya
Sen: soffhäng med karlsloken
Sist men inte minst: Grattis Nadia som fyller åtta år idag!

Inga kommentarer:

.