onsdag 16 april 2008

Morgonlogik

Jag och min vän K är kroniskt sena varje morgon och för att försöka få pli på sentkommandet brukar vi bestämma en tid då vi ska ses. (För har man ingen tid att passa så blir det ingen som blir sur och då, jag lovar och svär, kan det ta mig fyra timmar innan jag är på skolan.) Följaktligen hade vi idag bestämt att vi skulle ses klockan åtta, nej fem i åtta och hängandes på låset till biblioteket. Och därför hade jag ställt klockan på 06.00 för att hinna duscha och ändå ha lite marginal.

Jag vaknar av mig själv av att solen lyser. Kroppen är pigg och utvilad och jag har sovit gott. Klockan står på 05.59. Och jag tänker om jag är såhär pigg nu, hur pigg kommer jag då inte vara om jag sover tjugo minuter till? Yeah right. En timme senare vaknar jag för andra gången, fräsch som ett lik och med 40 minuter på mig innan jag måste gå.

Jag fattar inte att jag i gymnasiet lyckades vakna, käka, sminka och klä på mig på mindre än en kvart.

Inga kommentarer:

.