måndag 14 april 2008

Tänd ett ljus

Vanligtvis skickar jag aldrig vidare varken kedjebrev eller kedjesms för oftast är dom ganska meningslösa. ("Skicka det här till tio personer annars får du IG på tentan", "du är min vän men om du inte skickar det här till alla du nånsin träffat så vet jag att du inte bryr dig om mig" etc.) Idag fick jag inom loppet av en kvart fyra kedjesms, alla uppmanade till att tända ett ljus för Engla och hennes familj samt att sprida budskapet vidare. Inte vet jag vad det skulle hjälpa att tända ett ljus, hennes familj får antagligen aldrig veta det och även om dom får det så tror jag inte att det hjälper speciellt mycket just nu.

Jag skickade iallafall vidare smset till några stycken bland annat till två av mina bröder.
Svar 1: Jag har skickat flera redan. :-)
Svar 2: Jag vet inte ens vem det är...

Ni som känner mina bröder kanske kan gissa vem som skickade vilket svar. :) (Ångrar mig lite nu för faktiskt så skulle det varit skönt att ha missat hela nyhetsflödet kring Engla. Kanske var det dumt att jag gjorde honom uppmärksam på eländet...)

Nu: Sista sekund-inläsning inför "förberedelsesammanträde" imorgon
Sen: tända ett ljus (om än lite försenat)

1 kommentar:

Eirene sa...

Ja det gör ont i oss alla i Sverige nu tror jag....
Jag tror absolut jag vet vem som skickade vilket sms....
Tack för din omtanke om R...hoppas han inte börjar läsa Aftonbladet nu då....kan man nog bespara honom.
Kram och sov gott

.