tisdag 29 januari 2008

Citron, tranbärsjuice och så jag

Idag är jag ganska bitter och sur men samtidigt extra generös och därför tänkte jag dela med mig av såväl bitter- som surheten.

Eftersom det gick skitkasst att plugga idag så gick jag hem och läste Cosmopolitan istället. En sak jag ofta funderat på är hur jag ska få min kära pojkvän att känna sig stor och manlig och som tur är har Cosmo fantastiska råd:

Män känner sig väldigt manliga när de kan hjälpa dig på nåt sätt. [...] Ring din flirt och låt honom fixa din bil (kan han inte själv tar han säkert med förtjusning bilen till verkstaden åt dig).

Okej. Tillbaka till verkligheten. Känner sig väldigt manliga. Låt honom. Med förtjusning. Åt dig. Vad för slags killar umgås journalisterna på Cosmo med egentligen? Cromagnon? "Jag fixa min våpiga kvinnas bil, jag känna mig så manlig." Hade jag varit kille och min "flirt" hade ringt mig och sagt att bilen var trasig hade jag antagligen bett henne ringa en verkstad (själv) för att sen se mig om efter nån med egen handlingsförmåga och hjärnkapacitet.

Och bara så alla vi tjejer vet: vi måste inte dansa. Det går alldeles utmärkt att strippa för din man när du sitter på en stol eller halvligger på en schäslong.

Nu: be min man hjälpa mig med att slå på TV:n
Sen: damma av schäslongen

Inga kommentarer:

.