söndag 13 januari 2008

Stressad över brist på ångest

Det låter sjukt, jag vet... Men det är inte många dagar kvar nu till dagen T (det onämnbara ordet) och ännu har jag inte fått nån tentaångest. (Hoppsan, där försa jag mig visst.) I normala fall ligger den alltid och pyr och på ett effektivt sätt får den mig att hetsa igenom kurslitteraturen och hålla skallen skärpt. Men inte nu. Jag har ignorerat herr Håstad hela kvällen och känner mig ändå lugn. Det är inte naturligt.

Så kom igen tentaångesten - hit me! Ge mig vad jag tål, jag behöver det.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Va skönt att höra, jag känner på samma sätt, har inte fått ångest ännu heller (därför sitter jag och läser klasskompisars bloggar extra flitigt för att se om ngn annan känner som jag:-)), motivationen tryter och risken ökar för att man kommer att sitta på t-dagen och vara arg på sig själv! Det kanske blir bättre ju mer det närmar sig?! Ha det gott! Kram "skellefte"-Maria

Amanda- sa...

Underbart!! Du har nog bara lärt dig hur du ska lägga upp pluggandet. Det brukar ta ca 2 år, så du ska vara lycklig :P. Kram!

Eirene sa...

Du jobbar så hårt hela tiden, jag tänker på dig jätteofta...nästan jämt. Gumman, passa på att vila oxå. Om det går.
PS jag såg fiskfilmerna på kanal5 på reprisen så jag har tyvärr ingen länk. Undrar just var den fobin kommer från? Vi tvingade väl inte dej att äta slemmig fisk som barn??! :-) Jag har en fobi tror jag, den handlar om skräcken att göra ngt medicinskt fel på jobbet. Typ att kolla medicinskåpet 10 ggr.

Den sista bloggaren sa...

Maria: Det KAN ju vara det att vi har pluggat bra i år, men jag känner mig inte nog övertygad av den teorin för att jag skulle våga chansa. :)

Amanda: Jag hoppas det!

Mamma: Nej, jag tror den kommer av att jag aldrig har träffat på så många fiskar och när jag sen gjorde det var det för sent. Jättekonstigt.

.