tisdag 22 januari 2008

Nya tider

Okej. Nya tider. Ny termin. Straffrätt den här gången vilket jag verkligen ser fram emot. Det är ju vad alla tror vi läser så det ska bli kul att kunna bidra med nåt annat än "jag har inte läst straffrätt än..." när folk frågar vad som händer om man misshandlar sin chef/stjäl tillbaka sin stulna cykel/skjuter en inbrottstjuv. Än så länge är det inte så jätteupphetsande (mest handlar det om vad som verkar vara fjorton olika varianter av ordet "uppsåt") men jag vägrar ge upp hoppet. Det här ska bli min termin.

Förutom det så har min kära karl börjat plugga till polis och jag är alldeles till mig. En man i uniform - finns det nåt mer att säga? Nej, just det.

Och vilken utbildning dom får! Jag är så avundsjuk. På deras schema står förutom självskydd och livräddning även kriminalteknik och vapenhantering. Det tråkigaste på schemat är juridik (och det vet vi ju alla är hur kul som helst). I mina öron låter det som två år på Boda Borg.

Nu: middag
Sen: soffa
Mycket snart måste jag: sluta ropa "hörru snuten!" så fort jag vill min älskade något. Jag tror han börjar bli less.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad roligt att det går bra i skolan för dig. Jag har ju hållt mig i från skolan sedan gymnasiet, men nu, ja nu känner jag att det är dags. Har hittat en utbildning som jag tror passar mig. Vad tror du? Vi har ju gått i samma klass så du borde ju veta.

"Utbildningen vänder sig till dig som vill arbeta med utveckling, projektledning och produktion inom upplevelseindustrin av både publika evenemang och evenemang inom event marketing.

Utbildningen ger kunskaper för arbete i arbetsledande position med helhetsansvar för verksamhet, ekonomi, personal och arbetsorganisation.

Du får utveckla din förmåga att tänka kreativt och arbeta gränsöverskridande. Din förmåga att kommunicera med kunder och medarbetare utvecklas i utbildningen, liksom din kunskap om IT-verktyg."

http://www.kyakademin.se/prod/studium/webbplats/dalis2.nsf/535e371e7fd657aec1256a5c0045675f/63ac2a9720e0d67ec1256cd200382b29!OpenDocument

.