söndag 27 januari 2008

Fången av en Whirlpool

Mina underkläder hålls gisslan i tvättmaskinen. Jag visste inte att man måste öppna luckan innan strömmen bryts. (Ja, jag vet det NU.) Och det är inte underkläder som i "hoppsan, det var visst mina underkläder där, tihi" utan verkligen det sista man slänger i (av sig) när den sista maskinen ska köras efter tre veckors idogt smutstvättsamlande. Ni vet vad jag menar, låtsas inte som nåt annat.

Så nu måste jag alltså ner till tvättstugan tidigt som tusan för att hämta upp mina onämnbara innan någon annan har vaknat och upptäcker dom (eller mig). Det enda positiva är att jag ändå måste upp skittidigt för att ha lektion klockan åtta imorgon. Yay.

3 kommentarer:

Anonym sa...

*viskar* Finns en nödöppnare på tvättmaskinerna. Ofta dolda av en lucka eller så. Väldigt bra att veta då man som du och jag "glömmer" hämta tvätten i tid.

Den sista bloggaren sa...

Va? Var sitter den hemliga luckan? Jag testade med allt verkligen, bända med fingrarna, knacka på rutan (som att nån skulle vara där?), slå av strömbrytaren... Ska genast ner och leta hemlig lucka.

Anonym sa...

Hur har det gått med luckletandet?? På våra Miele sitter den på framsidan. i gamla lgh hade vi en "springa" på framsidan som öppnade luckan. obs! Bordskniv krävdes.

Lycka till!

.