måndag 14 januari 2008

Mitt nya sunda liv

Klockan 19.37 ikväll smällde det till i bröstet och jag fick tentapanik. Och otacksam som jag är blev jag inte alls jättelycklig utan bara anfådd och kallsvettig. Nåja, nu vet jag vart jag har den iallafall.

Efter att ha lokaliserat ångesten stack jag iväg till IKSU för att avreagera mig och sprang litegrann och klarade av en ren slump mitt mål för våren - jippi! Så nu har jag två nya mål: samma sträcka under 30 minuter och en mil med brorsan i sommar.

När jag kom hem kände jag mig som Anja, Charlotte och resten av alla sportiga brudar som jag bara låtsas att jag kan identifiera men som är på TV hela tiden. Eftersom jag var för trött för att äta men tänkte att det behövdes så slängde jag ihop vad jag tyckte lät sunt till en smoothie. Banan för kolhydrater(?), kiwi för att den skulle behöva slängas annars/c-vitamin och havregryn för fibrer (kanske?). Och så behövde jag nåt fruset som skulle ge den där smoothiekänslan och samtidigt vara nyttigt så det blev broccoli. Ner med mixerstaven, snurr snurr och så drick. Det smakade som... potatis. Jag har uppfunnit potatis i flytande form. Gordon Ramsay hade vänt sig i sin grav om han vore död.

Nu: hygienceremoni
Sen: återhämtningssession

Inga kommentarer:

.