söndag 19 augusti 2007

Blomvakt

Jag är blomvakt åt syrrans blommor medan hon är på semester i Turkiet. Och fastän att lämna mig med ansvar för blommor är lika säkert som att låta en kannibal vakta dina barn så tar jag uppdraget på största allvar.

Igår glömde jag visserligen bort blomkrakarna, men nyss var jag där och duttade och skvätte vatten på dom med största omsorg. För att kompensera gårdagens försumlighet så gick jag även ett varv och bara andades på blommorna. Jag kände mig som Stora Stygga Vargen (huff puff) och om någon granne såg mig så tror de säkert nu att jag är en sån som tänder på blommor. En blomflåsare eller nåt. En blommofil.

Dagens dröm: en diskmaskin
Dagens verklighet: en tvingad/hotad/söndergnälld pojkvän med diskhandskar

1 kommentar:

Laila sa...

ASG Det hade jag velat sett!!! :-D PÅ mina blommor märks det när jag mår dåligt. Då mår dom också dåligt tyvärr. Nu skulle jag nästan behöva köpa lite nya här.

.