fredag 3 augusti 2007

Graveyard shift

23:11 Jag jobbar mitt första nattpass inatt. Hela dagen har jag laddat med att försöka sova så fort jag känt mig minsta trött, även om det inte har gått så jättebra. Känner mig trots det rätt så pigg, med betoning på rätt så.

00:01 Gäspmaraton. Går ändå relativt bra att jobba med lite kaffe som hjälp.

03:26 Känns lite sjukt att vara på jobbet vid den här tiden. Har gett upp det aktiva arbetandet nu. Jag och min kollega har just kollat Die Hard 4 och ätit chips. Försöker att inte kolla på klockan för ofta för den går så sakta då. Mår lite illa av chipsen. Låter nog bli "lunchlådan".

04:32 Hmm, av nån anledning känner jag mig mycket piggare nu! Är mitt inne i The Number 23, men har för tillfället en liten saftpaus. Ska nog gå bra det här. Ljust har det blivit nu också. Ute alltså.

05:53 Inte så länge kvar nu!! Sängen därhemma börjar kännas riktigt lockande vid det här laget...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du är så duktig! Lycka till på nästa skift oxå(du är på det nu):) själv ska jag sova strax för att stiga upp 05.20...innan du ens slutat och börjar jobba 06.45. Vi går verkligen om varann;).

Ha det!/sis

Den sista bloggaren sa...

Ja, det gör vi verkligen! Halv sju slutar jag och då ska jag hem och sova för att sen börja jobba igen exakt ett dygn senare. Film nån kväll förresten? Kram.

Anonym sa...

Men jobbade du inte som telefonförsäljare? Ni ringer väl inte folk fyra på natten!?

Den sista bloggaren sa...

Men eftersom folk envisas med att jobba på dagarna så har vi ju inte så mycket att välja på! Skojar bara, jag jobbar inte som telefonförsäljare. Tack och lov. Var fick du det ifrån förresten?

.