torsdag 30 augusti 2007

So fresh, so clean

Skulle aldrig gått till jobbet överhuvudtaget idag... Höll på att förgås av hostattacker mellan (och under) samtalen och vid ett tillfälle trodde jag på allvar att jag hade lyckats knäcka ett revben. Inte nog med att jag var väldigt medveten om hur mycket jag störde arbetskompisarna med mina hostningar under dagen, kollega L desinficerade faktiskt mitt skrivbord innan hon satte sig där ("jag har inget immunförsvar!") vilket fick mig att om möjligt ännu mer vilja krypa in under en sten och dö.

Innan jag fick åka hem och gny i min ensamhet så var jag tvungen att titta förbi Arbetsgivaren och skriva på ett nytt kontrakt. Omtänksam som jag är så köpte jag med mig en flaska handdesinfektion från Apoteket för att slippa smitta ner cheferna genom ogenomtänkta handskakningar. Och såklart så råkade jag hälla ungefär en deciliter handsprit i näven (och på tröjan) då konsistensen var rinnigare än jag trott. Så plötsligt var jag inte bara en snorande, hostande smitthärd utan en snorande, hostande smitthärd omgiven av en delikat spritlukt. Ah, doften av sjukdom och alkohol... mumma.

Iallafall. Nu har jag omgett mig med allt apoteket har att erbjuda inom ämnet (Bisolvon, Noskapin, Bafucin, Kleenex, Ipren och Alcogel) och ska om ungefär exakt åtta minuter sjunka ner under täcket i soffan och fortsätta kolla The Prestige med pojkvännen på lagomt avstånd. Uppdaterar när jag kommit mig upp ur snorträsket igen. Puss.

Inga kommentarer:

.