fredag 17 augusti 2007

Sommarens prestationer

När jag hör vad alla kompisar har gjort i sommar så är det inte utan att jag får en liten släng av prestationsångest. Jag har inte:
  • Rest jorden runt. Om man ska vara riktigt petig så har jag inte ens lämnat landet. Däremot så har jag passerat polcirkeln några gånger om det räknas?
  • Blivit jättebrun. Börjar tro att det är nåt fel på min hud. Eller så kanske det bara beror på att det här var den regnigaste sommaren på år och dar. (Att Umeå ledde soltoppen kan vi väl artigt ignorera?)
  • Haft ett superglamouröst jobb på nån superfrän advokatfirma
Däremot har jag:
  • Träffat världens största och förmodligen minst tråkiga familj oftare än vad jag har gjort de senaste två åren. Min.
  • Hittat en drömlägenhet dit jag ska flytta
  • Hunnit läsa mängder deckare
  • Haft ett jobb där det praktiskt taget ingår i arbetsbeskrivningen att surfa och kolla film
  • Varit ledig för första gången sen 1972 (typ)
Det enda jag funderar på nu är:
  • Hinner jag gå ner 10 kilo och få en schysst bränna på två veckor?
  • Vad ska jag göra resten av den här lediga fredagen?

2 kommentarer:

Laila sa...

Hörre du... Skit i vad dom andra hunnit med. Jag tycker att din semester låter skönast. Helt ärligt! Att bara få vara, att bara få njuta av det du vill just nu... Det är dyrbart det med!

Den sista bloggaren sa...

Ja absolut. :)

.