tisdag 21 augusti 2007

Plötsligt händer det

Av någon anledning så har kunderna varit lite extra griniga idag (Det är tisdag? Deras fruar har PMS? Inga pengar i slutet på månaden?) och kvällen har gått segt. Klockan var just innan nio och jag pratade med en kund som varken ville uppge namn, personnummer eller kundnummer men gärna ville att jag skulle slå på strömmen NU när det plötsligt hände.

Såhär i efterhand minns jag henne som en guldbeströdd ängel som svävade in genom dörren, en himmelskt skimrande uppenbarelse. Framför sig rullade hon en vagn full med cateringmat. Renklämmor, pajer, fransk potatissallad, gravad lax, rökt lax och hjortronpannacotta... "Varsågod" sa hon och gick och satte sig vid sitt skrivbord.

Kvällen blev efter det mycket trevligare och arbetsplatsen förvandlades från ett trött kontorslandskap med fula gardiner till ett guldskimrande cocktailparty (nästan). Nu funderar vi bara om någon märker ifall vi hämtar upp vinflaskorna från matsalen som De Besökande Viktiga Cheferna glömt kvar...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Va? Hände det eller var det en hägring?

Den sista bloggaren sa...

Det hände faktiskt!! Men såhär i efterhand kändes det som en hägring. :)

Laila sa...

Njut!!! Hoppas den inte försvinner allt för fort från dina näthinnor

Anonym sa...

Korkade ni upp vinet? Jag har druckit vin mellan kunderna en gång innan stängning och då jag skulle ut direkt efter det. Det var rätt trevligt, och kändes vääldigt förbjudet ;)

.