torsdag 18 mars 2010

26 timmar kvar

Borde göra allt det jag borde göra idag men allt jag förmår mig till är att försöka blåsa bort min handsvett och försöka komma på tre bra och tre dåliga sidor hos mig själv tills imorgon. För är det nåt som är givet på en anställningsintervju är det väl just de där sidorna som man ska känna till om sig själv. Egentligen är det ju meningslöst att fråga sina intervjuoffer om det just av den anledningen, alla vet ju att de frågorna kommer och har alltså all tid i världen att tänka ut ett "spontant" svar. Följdande "dåliga sidor" har jag övervägt och kasserat:

  • "Jag är FÖR ambitiös" (Uppenbart att man bara vill få fram att man är ambitiös. Då kan man ju lika gärna säga "jag kommer FÖR bra i tid".)
  • "Jag skjuter upp saker konstant och hela tiden" (Helt sant visserligen men jag tror inte ärlighet varar längst i det här fallet.)
  • "Jag är mytoman." (En ren lögn.) (Eller är det...!?)

För att inte tala om att man bör se vårdad ut. Suck. För tillfället är jag nämligen vid en punkt i mitt liv då mycket av de materiella tillgångarna jag har börjar ta slut. (Hårmousse - slut. Plattång - har fastbrända hårprodukter på sig, funkar inte så bra. Träningskläder - hål i. Löparskor - hål i. Hår - för långt och för otoppat. Hud - torr och blek. Pengar - gissa tre gånger.)

Jag antar att jag får charma dom med min underbara personlighet istället. ("En bra egenskap sa du? Hm, jag är faktiskt oerhört ödmjuk.") Jepp. Det här kommer nog gå alldeles lysande.

3 kommentarer:

R sa...

Angående alternativ 3, kommer jag osökt att tänka på Pinocchio.

Annars är väl en dålig egenskap att man är dålig att komma på dåliga egenskaper inför en anställningsintervju? ;-)

Kamilla sa...

Oh, jobbintervju - spännande! Hoppas det går toppen! Nyfiken på att höra om stället! (Och lite avundsjuk)

Isa sa...

Spark i baken!

.