söndag 7 mars 2010

Jag VILL bli stur.

Ok, nu vill jag ha ett vuxet liv. Jag är ändå 25 bast. Mina kompisar har barn och hus. Jag bor i en korridor och skulle utan problem kunna vara skandalöst full varenda helg utan att nån hade tittat snett. Korridoren är visserligen Umeås finaste men ibland vore det skönt med ett eget kök (fritt från snusförnuftiga "kom ihåg att städa!"-lappar) och ett eget köksbord med egna smulor på. Och ha möjligheten att lämna middagens disk till morgondagen om man känner för det.

Jag hjälpte nämligen syrran och hennes kille att flytta idag, därav vuxenlivsdrömmen. Den nya lägenheten är helt fantastisk. Egen tvättstuga har dom också. Tror jag ska flytta in hos dom istället. Lite sakta och smygande så att de inte riktigt förstår vad som pågår och alltså inte kan protestera förrän det redan är försent och jag har besittningsrätt. Här är en inflyttningspresent som jag tyvärr inte köpte på helgens loppis:


Godnatt.

3 kommentarer:

Amanda- sa...

Ha ha! Jag tror jag avstår från inflyttningspresenten men du får så gärn vara här med oss jämt!!! TACK för all din hjälp med flytten.

KRAM

Mikaela sa...

... vuxen hinner man bli så fort så fort... :-) Njut du av de sista resterna av studenttiden, snart nog har du försäkrigskassa, storhandling på coop och en alldelens egen tvättstuga att sitta och mysa i... :-)

Anonym sa...

Amnestys nya logotype? Så nytt, så rätt, så... ofräscht? Hoppas de stackars tortyroffren i allafall får använda toapapper...

.