onsdag 31 mars 2010

Fitta 2010*

Det har gått lite segt med träningen på sistone. Förra veckan hade vi moot court (processpel) så innan dess var det fullt upp och efteråt var det så skönt att ha det avklarat att... tja, det hände inte så mycket mer än några enstaka kilometer på löpbandet. Igår tänkte jag iallafall köra lite styrketräning men under dagen började halsen krångla. Suck. Ont i halsen är tydligen ett big no-no när det gäller träning.

Eller som min käre bror sa: "Jag brukar då träna när jag har ont i halsen!" Och sen var han tyst en liten stund innan han sa: "Fast då har jag ju i och för sig haft hjärtmuskelinflammation två gånger..."

Oh, well. Jag packar med benen så kan jag iallafall springa i påsk, förutsatt att halsen skärper till sig. (För jag antar att det finns jordyta även i Hälsingland?)

* På nyårsfesten var jag påväg till köket när jag passerade ett gäng i hallen som stod och high fivade och skrek "Fitta!". Det lät lite märkligt, men då umgås man ju ibland med märkliga människor, och jag funderade inte mer över saken. Nästa dag fick jag i alla fall en förklaring då folk började gå med i Fitta 2010 på facebook. Gruppen för alla oss som ska bli vältränade under detta år alltså. Fit.

Inga kommentarer:

.