måndag 22 mars 2010

Pris ske Gud, nu kommer skatteåterbäringen!

Ryktet på facebook sprider sig snabbt: man kan kolla sin skatteåterbäring nu! Lika snabbt som en skållad katt var jag inne på Skatteverkets hemsida för att se hur mycket gratispengar jag har att vänta till sommaren. Resultatet? Håll i er nu...

...etthundrafemtiotre kronor! Thailand - here I come! Tänkte jag först. Fast sen tänkte jag: frågan är ju om 153 spänn räcker ända till Thailand?

Efter viss efterforskning på området kan jag nu konstatera att, nej, det gör det nog förmodligen inte. En mer rimlig plats att åka till är istället:



Jörn. Ungdomspris och 2:a klass. Men då får jag ju å andra sidan lite pengar över.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Eh... det var det där med tågkupédoften, det kanske blir väl intensivt... du kanske ska spara till ett flyg iaf? Fyra till årsskattebäringar så fixar du det : )

Annika sa...

Jörn kan väl vara skoj?! Eller så inte. Fast mina nästan sextusen kronor räcker inte långt de heller, iaf inte så långt som till Thailand. Tyvärr så ska det nog betalas räkningar med dem...

R sa...

Som gammal järnvägsentusiast måste jag säga att det är glädjande att läsa två inlägg på rad med tåganknytning.

Ack, vad är väl en fygresa utomlands mot en inrikes tågresa?

På tåget slipper man personal som rotar i ens väskor, nakenscannar eller kroppsbesiktigar en. Man behöver inte vara på plats timmar före avgång, mobiltelefonen får vara påslagen, etc. etc. Dessutom är det klimatsmart.

Väl framme pratar alla svenska, man kan använda sina vanliga pengar och svensk rätt är tillämplig.

Vad mer kan man begära av en resa? :-)

.