måndag 1 mars 2010

Jag vill inte ens veta vad Freud skulle ha sagt om saken.

Hihi, läste just på Facebook att en klasskompis inatt hade väckts av att hennes pojkvän (också juriststudent) hade vrålat "HOVRÄTT!" i sömnen. Sjukt kul men samtidigt lite sorgligt. Fast jag vet å andra sidan att det inte bara är jurister som bearbetar på natten. Jag har nämligen hört om en sjuksköterskas respektive som vaknat på natten då hans käresta i sömnen har försökt sätta en kanyl i armen på honom. (Det är nog i ett sånt läge som man som sambo gömmer alla skarpa föremål inom sisådär en mils radie.)

Själv gör jag inte så mycket i sömnen (vad jag vet) men att utbildningen har satt sina spår även i min hjärna visade sig under det senaste medicinska experimentet. Jag skulle, som en del i ett minnestest, under en minut säga så många ord jag kunde som började på bokstaven "a". Enkelt, tänkte jag och började rabbla det som låg närmast till hand: "Acklamation, ackusatorisk, acceptans..." Behöver jag säga att försöksledaren, som skulle anteckna, började se lite svettig ut efter ett tag?

Nu: börja nysta lite i kommande processpel
Sen: jobb

1 kommentar:

R sa...

Jag kan ju i sammanhanget inte låta bli att fråga om det bara var jag som associerade till sfs 1990:272 när jag såg texten "LIMF" på tavlan i baren på Scharinska i lördags?

.